فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر=کد امتیاز +1 در گوگل

نحوه طراحی کابینت آشپزخانه

  321 561 0 0912 معصومی    طراحی کابینت آشپزخان...

نحوه طراحی کابینت آشپزخانه

 

321 561 0 0912 معصومی 

  طراحی کابینت آشپزخانه روش های گوناگونی دارد که هر کدام مناسب یک نوع معماری است و رابطه مستقیمی با فضای آشپزخانه دارد. در اینجا به برخی از نکات طراحی کابینت آشپزخانه اشاره میکنیم:

1- فضای اتاق را اندازه گیری کنید. 

   طراحی آشپزخانه با اندازه گیری دقیق شروع می شود. در ابتدا باید تصمیم بگیرید چه چیزی می خواهید بسازید، چه سلیقه ای دارید و چه موارد و وسایلی را می خواهید در کابینت لحاظ کنید.

   ابتدا با کشیدن طرح کلی اتاق نظر خود را به دیگران نشان دهید. نگران نباشید،  نیاز نیست طراحی شما خیلی هنرمندانه باشد، تنها  یک طرح ساده کافی است، فقط باید دیگران را با طرح شما آشنا کند. برای کارهای حرفه ای تر می توانید از ابزارهای سایت های اینترنتی استفاده کنید. (این سایت ها مزیتهای زیادی مانند طراحی راحت و آسان، انتخاب از بین طرح های موجود سایت و از همه مهمتر ارتباط با افراد خبره در این زمینه و استفاده از راهنمایی و مشامره آنها را در اختیار شما قرار می دهد، در برخی سایت ها حتی نیاز به عضویت و پرداخت هزینه نیز ندارید. البته این روش محدودیتهایی نیزدارد مثلا ممکن است این سایت ها از نرم افزار قدیمی استفاده کند)

لوازم مورد نیازبرای اندازه گیری ابعاد آشپزخانه: 

•متر 

•مداد (ترجیحاً رنگی) 

•پاک کن 

•دفتر 

•نردبان کوچک (در حد امکان) 

اندازه گیری دیوار: 

   از یک گوشه اتاق شروع کرده و تا انتهای دیوار بروید، تا جایی که دیوار تمام شده یا ستونی سر راه آن باشد یا به جایی باز می شود مانند در، اگر در یا پنجره در مسیر آن بود، باید اندازه آنها را نیز بگیرید. مجدداً اندازه گیری دیوار را ادامه داده و به کنج دیگر بروید. به این صورت طول تمام دیوارهای اتاق را اندازه گیری کنید. پس از اندازه گیری طول هر دیوار، اندازه ی دیوارها را تک تک با هم مقایسه کنید، این کار کمک بسیار زیادی به شما برای یافتن اندازه دقیق دیوارها می کند.

اندازه گیری در و پنجره:

   پس از اندازه گیری دیوارها، به اطلاعات اضافی برای اندازه گیری در و پنجره احتیاج دارید. باید طول کلی در را به همراه پنجره اندازه گیری کنید. در اندازه گیری پنجره، باید قاب آن و فاصله ی آن از کف اتاق را نیزاندازه گیری کنید. باید برای هر کدام جدولی طراحی کنید مثلاً 1 و 2 و 3 و اطلاعات را در آنها یادداشت کنید. 

اندازه گیری سقف: 

گام بعدی  اندازه گیری طول سقف آشپزخانه است. برای یافتن اندازه سقف باید از مکان های مختلف اتاق فاصله کف و سقف را اندازه گیری کنید تا اندازه دقیق آنرا پیدا کنید.

 

2- مثلث کاری آشپزخانه :

   در آشپزخانه از بعضی وسایل مانند اجاق گاز، سینک ظرف شویی و یخچال استفاده بیشتری می شود، از این رو طراحی آشپزخانه باید بر مبنای قرار گرفتن آنها در کنار هم باشد که به آن مثلث کاری آشپزخانه می گویند (معمولا اجاق گاز را باید در وسط قرار می دهند). مثلث کاری آشپزخانه، قلب آشپزخانه شما است، پس هنگامی که طراحی می کنید یا از بین طرح های موجود آشپزخانه یکی را انتخاب می کنید، باید طرحی را انتخاب کنید که این مثلث را کاملا رعایت کرده باشد. علاوه بر این، محلی را هم برای آماده کردن غذا اختصاص دهید. کاربردی ترین مکان، بین این سه و بخش مرکزی مثلث کاری آشپزخانه است. 

3- انواع طراحی آشپزخانه: 

1- طراحی آشپزخانه L شکل:

 

 این طرح به خاطر خمیده بودن، یکی از محبوب ترین طرح های آشپزخانه است. در این حالت اگر تعداد افرادی که به آشپزخانه می آیند زیاد باشد، از لحاظ جا کمبودی احساس نمی شود، بعلاوه در این طرح می توان پیشخوان یا میز غذاخوری را هم به اشپزخانه اضافه کرد.

 

برای مشاهده ادامه طرح ها به ادامه مطلب مراجعه نماییدX

2- طراحی آشپزخانه U شکل:

 

   در این روش،  سه جهت آشپزخانه با این وسایل پر شده و بین آنها کابنیت، پیشخوان و اسباب و وسایل دیگر قرار می گیرد. این روش به خاطر قرار دادن فشرده وسایل آشپزخانه در کنار هم بسیار پر طرفدار است. این حالت فضای باز زیادی ایجاد کرده و رفت و وآمد در آشپزخانه را راحت تر می کند. 

 

3- طراحی آشپزخانه G شکل: 

 

   این مدل طراحی همانند طراحی آشپزخانه U شکل استو این مدل همان میزان فضای باز زیاد و فضای پیشخوان را به ما می دهد، چیزی که این مدل را از مدل U شکل متمایز می کند دیوار چهارم کابینی است. 

4- طراحی آشپزخانه مدل گالری:

   این مدل طراحی مناسب آشپزخانه های کوچک بوده و بسیار به صرفه و کاربردی است. افرادی که در این مدل آشپزی می کنند دسترسی خوبی به اجاق گاز و وسایل آشپزی دارند اما کابینت و محل ذخیره ی غذا این مدل محدود است.

5- طراحی آشپزخانه مدل دیواری :

 

به دلیل استفاده بهینه از فضا، این مدل بیشتر مناسب آپارتمانها است. این روش با سه دیوار در جلویش فضای آزاد زیادی در اختیار ماقرار داده و رفت و آمد را راحت تر می کند. 

 

برگرفته از سایتhttp://www.noorafareen.ir/


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!