فا تولز ، ابزار رایگان وبمستر=کد امتیاز +1 در گوگل

کابینت خوب

یک کابینت خوب و با دوامی بالا در قلب خانه شما ن...

کابینت خوب

یک کابینت خوب و با دوامی بالا در قلب خانه شما نقش مهمی را در زیبایی و کارآیی آشپزخانه شما و خانه شما ایفا می‌ نماید. در نتیجه شناخت دقیق تمام اجزای تشکیل دهنده ی یک کابینت در اشپزخانه نقشی بسیار مهم در انتخاب یک کابینت مناسب برای شما خواهد داشت.

اجزای اصلی یک کابینت عبارتند از :

درب کابینت : در مورد تولیدکنندگان درب کابینت ها می‌ توان از دو محصول مرغوب و مناسب که در کشور ترکیه ساخته می شود نام برد که البته اخیرا یک شرکت کشور خودمان نیز اقدام به تولید این نوع دربهای کابینت نموده است. ضخامت این دربها بر خلاف دربهای معمولی کابینت ، ۱۸ میلیمتر می باشد که با روکش پی وی سی دارای شش تیپ مختلف و تنوع رنگی بیش از بیست رنگ می باشد. نوع دیگری از دربهای کابینت آشپزخانه نیز که به تازگی به بازار ایران وارد شده به نام ‌ هایگلاس. این دربها دقیقا همان مشخصاتی که در بالا قید شد را دارا می باشند اما در زمینه روکش این درب ها از روکش هایی با جنس براق شبیه رنگ‌های پلی‌استر (براق) استفاده می کنند که جذابیت فوق العاده ای در ترکیب بندی کابینت آشپزخانه ایجاد می نماید.

جهت سفارش کابینت اشپزخانه چوبی با ما تماس بگیرید.    321 561 0 0912  معصومی

بدنه ی کابینت : درمورد بدنه ی کابینت باید به دو نکته ی اصلی توجه نمود : جنس بدنه کابینت باید با مغز  ام دی اف یا نئوپان و با روکش ملامینه ساخته شده باشد و نکته ی دوم این می باشد که لبه بدنه کابینت نوارکاری شده باشد تا نمای زیبایی به کار بدهد ، البته رنگ نوارکاری باید همرنگ و یا متناسب با رنگ کابینت باشد. در بازار ایران ، کابینت‌ها اکثرا با بدنه نئوپان و روکش کاغذی و نوار اطویی ساخته می‌ شوند که این نوع کابینت کیفیت خوبی ندارد و استفاده از این نوع بدنه در کابینت آشپزخانه شما توصیه نمی گردد. یعنی بهتر می باشد جنس بدنه کابینت نیز از نوع MDF انتخاب گردد ، برخی از تولید کنندگان کابینت برای ارزان تر شدن کابینت بدنه را از حنس نئوپان استفاده می نمایند ولی چون مشتریان قادر به شناسایی نمی باشند متوجه نمی شوند.

صفحه ی کابینت : در حال حاضر در بازار ایران پنج نوع صفحه کابینت موجود می باشد : صفحه کابینت ام دی اف 32 میلیمتر ، روکش اچ پی ال – صفحه ی نئوپان ، روکش اچ پی ال – صفحه ام دی اف ، صفحه با روکش ملامینه – صفحه ی پلی وود ، روکش اچ پی ال – صفحه ی سنگ مصنوعی تمام اکریلیک

مشخصات مهم صفحهات کابینت :

 برای آشنایی با اجزا کابینت به ادامه مطلب مراجعه نمایید:

برای مشاهده بقیه متن روی گزینه  ادامه مطلب کلیک نمایید.

در کابینت آشپزخانه ، صفحه ی کابینت دارای بیشترین سطح تماس با آب می باشد ، و به همین خاطر تمام اجزای تشکیل دهنده صفحه ی کابینت باید دارای مقاومت بالایی در برابر آب و رطوبت باشد. روکش‌های اچ پی ال دارای مقاومت بالایی در برابر آب و خراشیدگی به وسیله اشیاء نوک ‌تیز می باشند ، و برای صفحه ی کابینت مناسب می باشند.  و به همین جهت صفحات نئوپانی که دارای مقاومت بسیار کمی در مقابل آب ، رطوبت و خراشیدگی می باشند پیشنهاد نمی‌ گردد ، درباره صفحات از جنس  ام دی اف  با روکش ملامینه هم باید به ایم مورد توجه داشت که این صفحات به دلیل روکش ملامینه قابلیت خش پذیری دارند و برای صفحه ی کابینت چندان مناسب نمی باشد. پس بهترین پیشنهادی که برای انتخاب صفحه ی کابینتمی توان داد همان صفحات ۳۲ میلیمتر MDF با روکش HPL می باشد که هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ مقاومت در برابر آب و خراشیده شدن به وسیله اشیاء نوک ‌تیز قابل اطمینان می باشند. اخیرا محصولات جدیدی به نام پلی ‌وود به بازار کابینت آشپرخانه وارد شده که از جنس چوب و پلاستیک ساخته شده می باشد و برخلاف صفحه ی کابینت ، دوبل نمی باشد و به صورت یک لایه در ضخامت‌های ۳۲ ـ ۴۵ میلیمتر برای صفحات کابینت ساخته می شود و از این لحاظ ، نسبت به صفحه ی MDF با مشکل جدا شدن تدریجی دو لایه برخورد نخواهد نمود و در برابر رطوبت و آب نیز دارای مقاومت و طول عمر بیشتری می باشد. از دیگر مشخصات این محصول می‌ توان به این موارد اشاره نموی : اول بدون درز بودن این محصول ، دوم نامحدود بودن در ابعاد تولیدی ، سوم قابلیت تعمیر مجدد صفحه ی کابینت ، چهارم مقاومت در برابر آتش و حریق ، پنجم مقاومت در برابر رطوبت و مواد شیمیایی و آلی ، ششم خاصیت آنتی ‌باکتریال این صفحه کابینت ، هفتم وزن سبک این صفحه کابینت می باشد ، هشتم ضد لک بودن و بهداشتی بودن این صفحه کابینت می باشد که با این ویژگی ها گویا محصولی عالی و مناسب برای صفحه کابینت آشپزخانه شما می باشد.

نوین ام در اف آماده ساخت انواع  کابینت چوبی می باشد.

 

اجزاء کابینت : کابینت عموما شامل اجزای ذیل است : - کابینت زمینی ؛ که بوسیله پایه ها روی زمین قرار میگیرد و یا بدون پایه بر روی دیوار نصب میگردد .( اخیرا این مدل مرسوم است ) -

کابینت هوایی ؛ که با فاصله استاندارد و یا غیر استاندارد از زمین ، بر روی دیوار آشپزخانه نصب میشود .

-کابینت ایستاده یا کمدی ؛ که از نظر قرار گیری روی زمین مانند کابینت زمینی است . از نظر ارتفاع ، هم ارتفاع با کابینت هوایی و به محاذات سقف کابینت هوایی قرار میگیرد .

- صفحه کابینت ؛ صفحه ای ضخیم ( ٣٢/٤٨/٦٤) میلیمتری به عرض معمولا٦٠ سانتیمتر و به طول مورد نیاز ، روکش مقاوم در برابر حرارت و ضربه و خط و خش که بر روی کابینت زمینی قرار میگیرد و به آن از زیر پیچ میشود .

- تاج ؛ قطعه پروفیل تزئینی است که بر روی سقف کابینت قرار میگیرد و به صورت پروفیل با طول ٢٨٠ و یا ٣٦٠ سانتیمتر عرضه میشود .

- زیر چراغی یا باند نور ؛ قطعه پروفیل تزئینی است که در زیر کابینت هوایی نصب شده و باعث زیبایی کار و پنهان شدن منبع نور میشود .

- پاخور یا پاسنگی ؛ قطعه MDF تزئینی است که در زیر کابینت زمینی نصب شده و باعث پنهان شدن پایه های کابینت زمینی میشود . پاخور میتواند ثابت باشد و یا بصورت متحرک نصب شود

 

 


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.
ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!